انتقاد ایکسباکس از متاورس!
فیل اسپنسر، رئیس برند ایکس باکس، معتقد است که متاورس از 30 سال پیش، زمانی که بازی های دیجیتال تا حد زیادی معرفی شدند، با ما بوده است.
با این حال، اسپنسر از مدلهای بازی برای کسب درآمد (P2E) انتقاد کرد و اظهار داشت که نیروی کار در این مدل درآمدی، گیمر هایی هستند که نیاز به کسب درآمد از زمان صرف شده در بازی دارند.
فیل اسپنسر، رئیس فعلی برند ایکس باکس و مدیر عامل بازی در مایکروسافت، دیدگاه شکاکانه خود را در مورد نحوه ارائه متاورس و دنیای جایگزین، ارائه کرد.
اسپنسر در مصاحبه ای با بلومبرگ اظهار داشت که متاورس چیز جدیدی نیست و مربوط به کاری است که گیمرها قبلاً برای مدتی آن را انجام می دادند.
او توضیح داد:
دیدگاه من در مورد متاورس این است که گیمرها 30 سال است که در متاورس حضور دارند. وقتی در حال بازی کردن هستید، این دنیاهای سه بعدی مشترک که مردم سالها در آن بازی میکنند، میتواند آنها را به یکدیگر نزدیک تر کند که یک هدف مشترک با متاورس است.
علاوه بر این، اسپنسر تصریح کرد که ممکن است گیمرها با مفهوم متاورس اشتباه گرفته شوند، زیرا داشتن آواتار در یک بازی و بخشی از دنیای مجازی که در آن ارتباطات صوتی در دسترس است، میتواند به عنوان یک فرد ساکن در آن در نظر گرفته شود.
در حالی که اسپنسر شخصا ممکن است در مورد متاورس تردید داشته باشد، مایکروسافت و برند ایکس باکس به طور مرتب در زمان های مختلف از این اصطلاح استفاده کرده اند. در ماه ژانویه، زمانی که مایکروسافت خرید اکتیویژن بلیزارد را به قیمت تقریباً 69 میلیارد دلار اعلام کرد، اظهار داشت که “رشد تجارت بازی مایکروسافت در تلفن همراه، رایانه شخصی و کنسول را تسریع می بخشد و بلوک های سازنده برای متاورس فراهم می کند.”
بیشتر بدانید: استقبال گیمرهای جوان از متاورس!
-
نقد بازی برای کسب درآمد
در حالی که سایر شرکتهای موجود در این فضا، نسبت به مدلهای بازی برای کسب درآمد (P2E) ونظرات نسبتاً مثبتی را از خودشان ارائه کرده اند، اسپنسر با این مصاحبه نشان داده که در مورد این روند جدید، کمی مردد است. در این مصاحبه، رئیس ایکسباکس از هدف بازیهای سودآور انتقاد کرد و گفت:
به طور خاص بازی برای کسب درآمد چیزی است که من در مورد آن محتاط هستم. این یک نیروی کار از بازیکنان ایجاد می کند تا بازیکنان بیشتر کسب درآمد فکر کنند. فکر میکنم گاهی اوقات وقتی این فناوریها به وجود میآیند، مشابه چکشی به دنبال میخ است!
با این حال، اسپنسر معتقد است که ممکن است “چیزهای جالبی” در استفاده آینده از چنین فناوری هایی وجود داشته باشد. این فناوری که با بازی های بلاک چین مانند Axie Infinity به درجه نسبتا بالایی از محبوبیت رسیده است، هنوز به کنسول هایی مانند ایکس باکس یا سونی پلی استیشن 5 نرسیده اند.
منبع:
دیدگاهتان را بنویسید