استقبال گیمرهای جوان از متاورس!
تحقیقات جدید Bain & Company نشان می دهد که گیمرهای جوان، زمان و پول بیشتری را در متاورس صرف می کنند و راه را برای آینده سرگرمی هموار می کنند.
بر اساس مطالعات جدید، گیمرهای جوان از ایالات متحده گرفته تا برزیل و چین تا ژاپن، در حال حاضر نسبت به گیمرهای مسنتر، زمان و پول بیشتری را در متاورس صرف میکنند و انتظار دارند در آینده نیز زمان بیشتری را در متاورس صرف کنند.
آندره جیمز، رئیس جهانی رسانه و سرگرمی Bain & Company می گوید: «سر و صداهای زیادی در میان جامعه تجاری در مورد اینکه متاورس چیست و چگونه تجارت و زندگی را به قلمرو دیجیتالی تغییر می دهد، وجود دارد. در همین حال، این گیمرهای جوان هستند که آینده متاورس را هموار می کنند. آنها بازی های سبک متاورس را پذیرفته اند و اغلب ترجیح می دهند با دوستان خود در بازی ها و دنیاهای مجازی بیشتر معاشرت کنند تا در دنیای واقعی و به صورت حضوری! آنها به طور فزاینده ای با واقعیت مجازی راحت هستند، بنابراین حتی آنهایی که این کار به طور مداوم انجام نمیدهند نیز از کلیت این تکنولوژی راضی هستند.
بازیهای با مخاطب هدف جوانتر، بیشتر به سمت بازیهای متاورس جذب میشوند که کاملاً فراگیر و اجتماعی هستند. این فعالیت ها شامل توانایی بازیکنان برای تبدیل شدن به سازندگان فعال در بازی، ارائه خریدهای درون بازی و در دسترس بودن هر دستگاهی در این بخش است. علاوه بر این، نیمی از گیمرهای جوان ترجیح میدهند با دوستان خود در بازیها وقت بگذرانند تا به صورت حضوری و کنار یکدیگر! این تنها یک نمونه از این است که چگونه ترجیحات و اولویت های گیمرها در حال تغییر است، زیرا مرزبندی بین تجربیات دیجیتال و دنیای واقعی کاهش مییابد و بازیهای ویدیویی به پایه و اساس مجموعهای وسیعتر از تجربیات سرگرمی تبدیل میشوند.
بیشتر بدانید: معرفی محبوب ترین بازی های متاورس
ظهور مدلهای پرداخت جدید، مانند اشتراک ماهیانه در بخش های مختلفی از بازی نیز به این سرعت این تغییر کمک میکنند. این روند احتمالاً با تبدیل شدن بازی های ویدیویی به پایه ای برای سایر تجربیات سرگرمی پولی، شتاب می گیرد. با این حال، شرکتهای متاورس باید به اولویتهای جمعیتشناسی مختلف توجه کنند. به عنوان مثال، 56 درصد از گیمرهای جوان گفتند که برای باز کردن قفل ویژگی هایی که عملکرد آنها را در یک بازی بهبود می بخشد، راحت پول پرداخت می کنند، در حالی که بسیاری از بازیکنان مسن تر اینطور نیستند. تحقیقات Bain همچنین نشان میدهد که گیمرهای جوانتر در مقایسه با گیمرهای بزرگسالی که تمایل به بازی برای سرگرمی دارند و بیشتر به بازی انفرادی تمایل دارند، بیشتر به بازیهای آنلاین برای رقابت با دوستان، خانواده و افراد غریبه میپردازند.
علاقه فزاینده به متاورس برای ترجیحات گیمرهای جوان در داخل و خارج از بازی سازگار است. حدود نیمی از گیمرهای جوان گفتند که ترجیح می دهند در رویدادهای مدرسه در متاورس شرکت کنند و نیمی نیز گفتند که ترجیح می دهند با دوستان خود به صورت آنلاین بازی کنند تا حضوری. تجربیات اجتماعی در فضاهای بازی پایه و اساس سایر فعالیت های آنلاین مانند کنسرت ها، رویدادهای ورزشی و سایر جنبه های زندگی از جمله کار و تجارت را ایجاد می کند. ما احتمالاً شاهد این تقاضای فزاینده برای تجارب جامعه به عنوان کاتالیزوری برای یک متاورس گسترده تر خواهیم بود.
بیشتر بدانید: نظرات گیمرها راجع به متاورس!
تحقیقات Bain نشان میدهد که اگرچه تفاوتهایی بین انگیزهها و ترجیحات گیمرهای جوان در سراسر جغرافیا برای حضور در متاورس وجود دارد، اما شباهتها در حال افزایش است که منجر به فرصتهای بیشتری برای موفقیت این تکنولوژی در سطوح جهانی میشود. برای به حداکثر رساندن پتانسیل، توسعه دهندگان و ناشران باید همچنان به ترجیحات گیمرهای جوان، توجه ویژه ای داشته باشند. این موضوع شامل ایجاد تجربههای سرگرمکننده و فراگیر است که اجتماعی، چند پلتفرمی و قابل تنظیم و شخصی سازی هستند. درگیری بلندمدت بازیکن، تحت سلطه بازیهایی است که میتوانند مقیاسپذیر باشند و جهان و جامعهای فراتر از یک بازی ویدیویی اولیه را به مخاطبان ارائه کنند.
علاوه بر این، توسعهدهندگان بازی برای استعدادهای برتر برنامهنویسی با سایر شرکتهای فناوری رقابت میکنند، اما تحقیقات Bain در مورد حقوق نشان میدهد که شرکتهای بازی، هزینههای کمتر نسبت به رقبا را پرداخت میکنند. شرکتهای بازی، برای ارائه محتوای متاورس برتری که گیمرهای جوان به آن میل دارند، باید استراتژیهای استعداد و جذابیت خود را تطبیق دهند تا بتوانند افراد مناسب را جذب کرده و البته آن ها را حفظ کنند.
شرکت های زیادی در حال کار بر روی بازی های متاورسی هستند، اما تمامی این شرکت ها باید در نظر داشته باشند که زمانی میتوانند در بین رقبا حرفی برای گفتن داشته باشند، که بتوانند چیز های جدید ارائه کرده و مخاطب را به شگفتی وادار کند.
منبع:
دیدگاهتان را بنویسید