بازگشت بازی Second Life به متاورس
به گزارش Cointelegraph، ÷ فیلیپ روزدیل، بنیانگذار دنیای آنلاین مجازی لیندن لب بازی Second Life، به عنوان مشاور استراتژیک برای هدایت بازگشت بازی Second Life به متاورس، دوباره به پروژه ملحق خواهد شد.
در حالی که او نسبت به محتوای همکاری در Metaverse نظر مثبتی ندارد، و آن را به عنوان “شکست کامل” توصیف می کند، معتقد است که آینده مبتنی بر توکن غیرقابل تعویض (NFT) راه بلندمدتی است.
بازی Second Life یک دنیای بازی اجتماعی آنلاین است که در سال 2003 و زمانی که کلمه “metaverse” فقط توسط طرفداران نیل استفنسون استفاده می شد، راه اندازی شد.
روزدیل از زمان ترک سمت خود به عنوان مدیر عامل آزمایشگاه لیندن در سال 2008، در اکوسیستم واقعیت مجازی (VR) نامی برای خود دست و پا کرد. در سال 2013، او شرکت اجتماعی واقعیت مجازی High Fidelity را ایجاد کرد.
اندرو اولکسیوک میگوید: “بازگشت فیلیپ روزدیل به آزمایشگاه لیندن (اخبار فوری امروز) قطعا من را به یاد استیو جابز در دهه 90 می اندازد که به اپل بازگشت.”
در اطلاعیه روز پنجشنبه، High Fidelity گفت که در آزمایشگاه Linden با پول نقد بر روی آنچه به عنوان “الگوی محاسباتی توزیع شده” توصیف می شود، از جمله دو جامعه تعدیل شده غیرمتمرکز سرمایه گذاری میکند.
روزدیل گفت: “جهان های مجازی نیازی به دیستوپیا ندارند.”
«فناوری بزرگی که با هدستهای واقعیت مجازی ارائه میشود، ایجاد یک متاورس بر روی پلتفرمهای مبتنی بر تبلیغات و اصلاح رفتار آنها، یک آرمانشهر دیجیتال جادویی و منحصر بهفرد برای همه ایجاد نمیکند.»
با توجه به بازگشت بازی Second Life آینده چگونه خواهد بود؟
Rosedale در مصاحبهای با Cnet Technology گفت که فارغ از امکان افزودن فناوری واقعیت مجازی به بازی Second Life، انیمیشنهای آواتار پیشرفته با استفاده از دوربینهای ردیابی چهره نیز ممکن است یک احتمال برای آینده باشد.
او گفت: “استفاده از وب کم برای متحرک سازی یک آواتار، واقعاً جالب است. مردم به اندازه کافی به آن فضا نگاه نمی کنند، این فضایی است که من زمان زیادی را صرف فکر کردن درباره آن کرده ام.”
روزدیل، درباره امکان ترکیب ایدههای جدید مانند دارایی های غیرقابل تعویض (nonfungible) سازگار (interoperable) با بازی Second Life، نیاز به شواهد قانعکننده دارد. در Metaverse، محتوای interoperable به مواردی گفته میشود که میتوان آنها را در یک پلتفرم خریداری و به پلتفرم دیگری منتقل کرد.
او به روشی اشاره کرد که محتوای برند می تواند صورت آسیب زنندهای دیوار چهارم را در پلتفرم های متاورس بشکند و گفت که در کوتاه مدت، “سازگاری محتوا یکی از مواردی است که فقط برای یک برند می تواند خوشایند باشد.”
او گفت: “به عنوان راهی برای اتصال بیشتر بازی ها به یکدیگر، این یک شکست کامل است. ایده کوتاه مدت احمقانه است.»
با این حال، او از استفاده از NFT اجتناب نکرد و گفت که “ایده بلندمدت کاملاً صحیح است.” در حال حاضر، بازی Second Life اقتصاد و واحد پولی خود یعنی Linden Dollars را دارد.
طبق گفته Rosedale، سالانه 375 میلیون محصول در بازار Second Life به فروش می رسد که هر کدام حدود 2 دلار است. به نظر او، این موارد اساساً NFT هستند.
او گفت: “اینها همه NFTها هستند – اساساً، ایده اصلی اجازه دادن به دارایی های دیجیتال برای علامت گذاری و اجازه دادن به آنها برای تجارت و اشتراک گذاری”، و افزود که این مفهوم فقط “بزرگتر و بزرگتر و بزرگتر می شود.” البته، این آیتمها در بازی Second Life روی بلاک چین ثبت نمیشوند و بنابراین نمیتوانند خارج از بازی وجود داشته باشند – که ویژگیهای ضروری NFTها هستند.
اکنون در نوزدهمین سال فعالیت خود، بازی Second Life ادعا می کند که تولید ناخالص داخلی سالانه 650 میلیون دلاری دارد و بیش از 8 میلیون کالای منحصر به فرد در بازار فروخته می شود.
بیشتر بخوانید: چگونه وارد متاورس شویم؟
دیدگاهتان را بنویسید