آواتار خود را بسازید و از متاورس کسب درآمد کنید
آواتارهای دیجیتالی برای ایجاد مشاغل و کسب درآمد از مدت ها قبل امکان پذیر بوده است، همانطور که در مورد مالک Second Life آنشه چونگ دیدیم.
شروع زندگی و کسب درآمد در Second Life
به گزارش نشریه Fortune، نزدیک به دو دهه از راه اندازی Second Life – یک بازی ویدئویی نقش آفرینی چند نفره که اولین تکرار متاورس در نظر گرفته می شود – می گذرد. این بازی که در آن کاربران آواتار میسازند و «زندگی دوم» را در دنیای مجازی خود میگذرانند، در سال 2007، قبل از اینکه از مد بیفتد، در اوج خود 1.1 میلیون کاربر سالانه داشت.
ساکنان Second Life بسیار شبیه انسان ها در دنیای واقعی عمل می کنند: آنها می توانند فیلم تماشا کنند، خانواده تشکیل دهند، ملک بخرند، کالا بخرند و بفروشند، شغل پیدا کنند و درآمد کسب کنند. این بازی همچنین شامل یک اقتصاد کارآمد است، با ارز مخصوص به خود که می توان با ارز فیات خرید و فروخت.
یکی از کاربران Second Life، Ailin Graef، یک شخصیت درون بازی به نام Anshe Chung را اداره می کرد که در اواسط دهه 2000 از طریق خرید، توسعه و سپس اجاره یا فروش مجدد زمین مجازی به یک مالک مجازی قدرتمند و اولین میلیونر Second Life تبدیل شد. در آن زمان، دارایی او در دنیای مجازی معادل بیش از یک میلیون دلار در دنیای واقعی بود.
اکنون، با بازگشت متاورس، اقتصاد مجازی نیز چنین است. شرکتها به افراد اجازه میدهند آواتارهایی بسازند و صاحب آنها شوند که میتوانند برای مشاغل درخواست دهند و مشاغلی را در متاورس ایجاد کنند – و برای صاحبانشان پول واقعی کسب کنند.
پروژه جدیدی که توسط OWNFT World مستقر در سنگاپور ایجاد شده است، قصد دارد 6888 توکن آواتار غیرقابل تعویض (NFT) ساخته شده بر روی بلاک چین اتریوم را اواخر این ماه منتشر کند. هر کاربر میتواند آواتار NFT خود را برای بازی در نمایشهای مد مجازی، موزیک ویدیوها و سریالهای متحرک، که هر کدام 0.18 ETH (514 دلار) هزینه دارد، ارائه کند. این پروژه که «نگهبانان مد» یا GOF نام دارد، با گروه موسیقی وارنر در کنار شبکههای پخش جریانی و برندهای مد برای تولید ویدیوها و نمایشها همکاری کرده است.
هنگامی که یک آواتار در یک نمایش یا ویدیو پخش میشود، مالک آن بخشی از درآمد را از طریق توکنهای انجمن GOF دریافت میکند، که میتوان آن را با سایر داراییهای دیجیتالی مانند استیبل کوین، دستهای از ارزهای دیجیتال که به یک دارایی ذخیره «پایدار» متصل هستند، مبادله کرد. دلار آمریکا، از طریق یک مبادله غیرمتمرکز.
مدیر پروژه GOF می گوید: چشم انداز GOF ایجاد یک پروژه NFT است که به عنوان یک دارایی مولد درآمد غیرفعال برای صاحبان آن عمل می کند، به جای یک قطعه هنر دیجیتال که “هیچ چرخه حیاتی پس از خرید ندارد، به غیر از نشستن و امیدواری به دست آوردن ارزش.” یو وینگ لئونگ.
کسب درآمد از متاورس
آواتارهای دیجیتالی برای ایجاد مشاغل و کسب درآمد از مدت ها قبل امکان پذیر بوده است، همانطور که در مورد مالک دوم زندگی آنشه چونگ دیدیم. در اوایل، برندهای بزرگی مانند آمازون و پوشاک آمریکایی برای تثبیت حضور در Second Life هجوم آوردند – مشابه اینکه چگونه برندهایی مانند دیزنی، نایک و گوچی عجله دارند تا در پلتفرمهای متاورس امروزی نشان دهند.
اما آنچه امروز متفاوت است، ظهور اخیر و جریان اصلی تأثیرگذاران دیجیتالی در رسانه های اجتماعی است – چه انسان باشد و چه توسط انسان ها، کارشناسان می گویند. ملانی سابین، مدیر مؤسسه Future Today، یک تحقیق میگوید: دنیای بیش از حد اجتماعی و اینفلوئنسر پسند امروزی به این معنی است که افرادی که از آواتارهای آنلاین برای کسب درآمد استفاده میکنند، میتوانند رشد کنند – به ویژه، استفاده از چنین آواتارهایی برای کار به عنوان تأثیرگذار آنلاین برای ایجاد درآمد غیرفعال. مشاوره ای که به کسب و کارها کمک می کند ریسک و فرصت های آینده را اندازه گیری کنند.
آلن میگوید شخصیتهای دیجیتالی مانند لیل میکولا – اولین تأثیرگذار اجتماعی رایانهای (با 3.1 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام ) این مفهوم را وارد جریان اصلی کردند. این آواتار از طریق تبلیغات پولی با برندها در سال 2020 بین 10 تا 12 میلیون دلار برای سازندگان خود درآمد ایجاد کرد.
کاترین آلن، مدیر عامل شرکت مشاوره تحقیقاتی فناوری همهجانبه Limina Immersive، موافق است که آواتارهای NFT در ابتدا برای سرگرمی در متاورس استفاده خواهند شد، مانند طلسم برای مسابقات ورزش های الکترونیکی یا نوازندگانی که نمایش های خود را میزبانی می کنند. آلن میگوید، شرکتهایی مانند Encore پلتفرمهایی را راهاندازی کردهاند که به موجب آن نوازندگان میتوانند از طریق واقعیت افزوده (AR) در متاورس اجرا کنند و از کنسرتهای مجازی مبتنی بر واقعیت افزوده درآمد کسب کنند.
Subin اضافه می کند که Genies، یک آژانس آواتار که در سال 2016 راه اندازی شد، “سال ها نماینده آواتارهای افراد مشهور بوده است.” ماه گذشته، اعلام کرد که بازار آواتار NFT خود – که به کاربران امکان میدهد آواتارهای خود را بسازند و آنها را با لوازم جانبی NFT سفارشی کنند – برای همه باز است و همه سازندگان مالکیت کامل آواتار خود را با حقوق تجاریسازی برای استفاده بهصورت دلخواه خواهند داشت. Subin میگوید: «این یک سیگنال قوی از آنچه ما میتوانیم انتظار داشته باشیم در حال حرکت رو به جلو باشیم است»، با حفظ کنترل و مالکیت کاربران بر روی آواتارهای خود، اما شرکتها خدماتی را برای کمک به کسب درآمد از شخصیتهای دیجیتال ارائه میکنند.
سابین میگوید، با این حال، چنین مورد استفادهای برای آواتارهای آنلاین به طور کامل جایگزین تعاملات حضوری نمیشود، شبیه به این که Second Life در دوران اوج خود در 15 سال پیش یک دنیای خاص باقی ماند. او پیشبینی میکند که در چند سال آینده، افراد با درآمد بالا و متوسط در اواخر دهه 20 و 30 سالگی، خریداران و محرکهای اصلی آواتارهای NFT خواهند بود.
با این حال Second Life به نوبه خود، ممکن است به زندگی دوم خود ضربه بزند. Linden Lab، سازنده این بازی، گفت که تعداد کاربران بازی آن و اقتصاد درون بازی که آنها ایجاد می کنند در طول همه گیری COVID-19 افزایش یافته است، با افزایش تولید ناخالص داخلی بازی 30٪ به 40٪، Ebbe Altberg، مدیر عامل شرکت. لیندن لب یک سال پیش به کوارتز گفت. در سال 2020، ساکنان Second Life از طریق خرید و فروش در دنیای مجازی، 73 میلیون دلار به دست آوردند و سپس آن را نقد کردند.
بیشتر بخوانید: منچسترسیتی، اولین استادیوم فوتبال در متاورس با کمک سونی
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
شرکت خودروسازی فورد با انتشار NFT، آماده ورود به متاورس میشود!
سونی میوزیک(sony music) درخواستی برای راهاندازی یک نشان تجاری مرتبط با NFTها ثبت کرد.
حضور StepN در دفاتر منطقه ای سایبری هنگ کنگ
همکاری متا و کوالکام برای توسعه متاورس
تجربه جذاب متاورسی هیوندای موتور هند
ابوظبی و دبی، به عنوان اولین شهرهای متاورس جهان شناخته شدند.
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
سلام اسم نرم افزار طراحی اواتار بگین