در متاورس کودکان به کلوپ شبانه میروند
تحقیقات بیبیسی نشان میدهد که برخی از برنامهها در متاورس واقعیت مجازی از نظر طراحی خطرناک هستند.
محققی که خود را به عنوان یک دختر 13 ساله نشان می دهد، شاهد لوازم آزار جنسی کودکان، توهین های نژادپرستانه و تهدید به تجاوز در دنیای واقعیت مجازی بوده است.
موسسه خیریه کودکان گفت که از این یافته ها شکه شده و عصبانی است.
اندی باروز، رئیس خط مشی ایمنی کودکان آنلاین، اضافه کرد که تحقیقات “ترکیبی نگرانکننده از خطرات” را پیدا کرده است.
محقق بیبیسی – با استفاده از اپلیکیشنی با حداقل رتبه سنی 13 سال – از اتاقهای واقعیت مجازی بازدید کرد که در آن آواتارها رابطه جنسی را شبیهسازی میکردند. اسباببازیهای جنسی به او نشان داده شد و تعداد زیادی از مردان بالغ به او نزدیک شدند.
متاورس نامی است که به بازیها و تجربیاتی داده میشود که افرادی که از هدستهای واقعیت مجازی استفاده میکنند به آنها دسترسی پیدا میکنند. این فناوری که قبلاً محدود به بازی بود، میتوانست برای استفاده در بسیاری از زمینههای دیگر – از کار تا بازی، کنسرت تا سفرهای سینمایی – سازگار شود.
مارک زاکربرگ فکر می کند که این می تواند آینده اینترنت باشد – به همین دلیل، او اخیراً فیس بوک را با نام متا تغییر نام داد و این شرکت میلیاردها دلار برای توسعه هدست Oculus Quest خود سرمایه گذاری کرد.
آزارهای جنسی در کلوپ شبانه در متاورس
تصور میشود که این هدست – که اکنون به Meta Quest تغییر نام داده است – 75 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. این یکی از این هدستها بود که محقق بیبیسی نیوز از آن برای بررسی یک اپلیکیشن و بخشی از متاورس استفاده کرد. این اپلیکیشن که VRChat نام دارد، یک پلتفرم مجازی آنلاین است که کاربران می توانند با آواتارهای سه بعدی آن را کاوش کنند.
در حالی که توسط فیس بوک ساخته نشده است، می توان آن را از یک فروشگاه برنامه در هدست متا کوئست فیس بوک دانلود کرد، بدون بررسی تایید سن – تنها شرط لازم داشتن یک حساب کاربری فیس بوک است.
محقق BBC یک پروفایل جعلی برای راه اندازی حساب خود ایجاد کرد – و هویت واقعی او بررسی نشد.
در داخل VRChat، اتاقهایی وجود دارد که کاربران میتوانند با هم ملاقات کنند: برخی از آنها بیگناه و روزمره هستند – مانند رستوران مکدونالدز، برای مثال – اما کلوپهای رقص و استریپ نیز وجود دارد.
کودکان آزادانه با بزرگسالان در کلوپ شبانه مخلوط می شوند
یک مرد به محقق ما گفت که آواتارها می توانند “برهنه شوند و کارهای ناگفتنی انجام دهند”. دیگران در مورد “نقش بازی اروتیک” صحبت کردند.
به دنبال تحقیقات بیبیسی، NSPCC (انجمن ملی برای پیشگیری از ظلم به کودکان) گفت که بهبود امنیت آنلاین یک موضوع فوری است.
آقای باروز، از NSPCC، به ما گفت آنچه که ما دریافته بودیم “فوق العاده” بود.
او گفت: «این کودکان در معرض تجربیات کاملاً نامناسب و واقعاً فوقالعاده مضر قرار میگیرند.»
او معتقد است که شرکتهای فناوری از اشتباهات نسل اول رسانههای اجتماعی چیز کمی یاد گرفتهاند.
او گفت: «این محصولی است که به دلیل نظارت و بی توجهی، از نظر طراحی خطرناک است. ما شاهد عرضه محصولات بدون هیچ گونه پیشنهادی مبنی بر رعایت ایمنی هستیم.»
متا میگوید ابزارهایی دارد که به بازیکنان اجازه میدهد تا کاربران دیگر را مسدود کنند و به دنبال بهبود ایمنی است «در حالی که میآموزد مردم چگونه در این فضاها تعامل دارند»
بیبیسی همچنین با یک فعال امنیتی که ماهها به بررسی VRChat پرداخته و اکنون ویدیوهای خود را در یوتیوب پست میکند، صحبت کرد.
او با کودکانی صحبت کرده است که می گویند روی سکو آراسته شده اند و مجبور شده اند در رابطه جنسی مجازی شرکت کنند. او تصمیم می گیرد ناشناس بماند زیرا نگران امنیت خانواده اش است.
این فعال امنیتی توضیح داد که چون واقعیت مجازی بسیار فراگیر است، کودکان در واقع باید حرکات جنسی را انجام دهند.
تجربه جس شروود محقق بی بی سی در VRChat
من تعجب کردم که چقدر در فضاهایی که شما هستید غرق شده اید. دوباره احساس کودکی کردم. بنابراین وقتی مردان بالغ میپرسیدند که چرا من در مدرسه نیستم و مرا تشویق میکردند که در فعالیتهای جنسی واقعیت مجازی شرکت کنم، احساس ناراحتی بیشتری میکرد.
VRChat قطعا بیشتر شبیه زمین بازی بزرگسالان است تا یک کودک. بسیاری از اتاق ها آشکارا با نئون صورتی رنگ آمیزی شده بودند، شبیه به چیزی که ممکن است در منطقه چراغ قرمز در آمستردام یا در بخش های پرآب تر سوهو لندن در شب ببینید. در داخل، اسباب بازی های جنسی به نمایش گذاشته شده بود.
پخش موسیقی در اتاق ها که توسط بازیکنان قابل کنترل است، این تصور را بیشتر می کند که فضای مناسبی برای کودکان نیست.
همه چیز در مورد اتاق ها احساس ناراحتی می کند. شخصیتهایی وجود دارند که در گروههای بزرگ، اعمال جنسی را روی زمین شبیهسازی میکنند و با یکدیگر صحبت میکنند، مانند کودکانی که در حال بازی و بازی کردن در یک زوج بزرگسال هستند.
خیلی ناراحت کننده است، و گزینه های شما این است که بمانید و تماشا کنید، به اتاق دیگری بروید که ممکن است چیزی مشابه ببینید، یا به آن بپیوندید – که در بسیاری از مواقع به من دستور داده شده است که انجام دهم.
زیاده رویها و کلوپ شبانه در متاورس
افرادی که وظیفه آنها مشاهده تحولات در VR است نیز نگران هستند.
کاترین آلن مشاور Limina Immersive را اداره می کند و در حال حاضر در حال نوشتن گزارشی درباره VR برای موسسه مهندسی و فناوری است.
او میگوید که تیم تحقیقاتی او بسیاری از تجربیات خود را در زمینه واقعیت مجازی «سرگرمکننده و سورئال» یافتهاند، اما برخی دیگر «کاملاً آسیبزا و آزاردهنده» بودهاند.
او یک حادثه را در یک برنامه متعلق به متا توصیف کرد که در آن با یک دختر هفت ساله روبرو شد.
گروهی از مردان هر دو را محاصره کردند و در مورد تجاوز به آنها شوخی کردند. خانم آلن گفت که برای محافظت از او باید بین مردان و کودک قدم بگذارد.
من نباید این کار را میکردم، اما به این دلیل است که اعتدال وجود ندارد، یا ظاهراً میانهروی بسیار کمی وجود دارد.»
واقعیت مجازی و متاورس به طور خاص در لایحه ایمنی آنلاین آینده بریتانیا که در ماههای آینده در پارلمان ارائه میشود، ذکر نشده است.
اما در شواهدی به پارلمان سال گذشته، نادین دوریس، وزیر فرهنگ، به صراحت اعلام کرد که این قانون این فناوری را پوشش میدهد.
این لایحه، پس از تصویب، وظیفه مراقبت را بر پلتفرم ها و ارائه دهندگان برای محافظت از کودکان در برابر محتوای مضر تحمیل می کند.
VRChat به ما گفت که “سخت کار می کند تا خود را به مکانی امن و دلپذیر برای همه تبدیل کند.” گفت: «رفتار درنده و سمی جایی روی سکو ندارد».
بیل استیلول، مدیر محصول متا برای یکپارچگی واقعیت مجازی، در بیانیهای گفت: «ما میخواهیم همه افرادی که از محصولات ما استفاده میکنند، تجربه خوبی داشته باشند و به راحتی ابزارهایی را پیدا کنند که میتوانند در چنین موقعیتهایی به شما کمک کنند، بنابراین میتوانیم بررسی کنیم و اقدام کنیم.»
او افزود: «برای برنامههای متقابل پلتفرم… ما ابزارهایی را ارائه میکنیم که به بازیکنان اجازه میدهد کاربران را گزارش داده و مسدود کنند.
ما همچنان به بهبودهای خود ادامه خواهیم داد تا در مورد نحوه تعامل افراد در این فضاها بیشتر بیاموزیم.
مؤسسات خیریه به والدین توصیه می کنند بررسی کنند که فرزندانشان از کدام برنامه ها در هدست های واقعیت مجازی استفاده می کنند و در صورت امکان، خودشان آنها را امتحان کنند تا ارزیابی کنند که آیا مناسب هستند یا خیر.
بسیاری از برنامهها به کاربران اجازه میدهند تا به طور همزمان تجربه خود را به تلفن یا لپتاپ «فرستادن» کنند، بنابراین والدین میتوانند همزمان با بازی فرزندشان، آنچه را که در حال انجام است تماشا کنند.
بیشتر بخوانید: منچسترسیتی، اولین استادیوم فوتبال در متاورس با کمک سونی
دیدگاهتان را بنویسید