دغدغه Kiran Dommeti درباره همه گیری کووید 19
همه گیری کووید 19 ، ویرانگر اقتصادی
Kiran Dommeti، موسس Asgard DAO احساس میکند که اگرچه رسانه های اجتماعی برای برقراری ارتباط عالی هستند، اما چیز های زیادی برای دلخواه باقی میگذارند. دنیای آینه ای، جایی که اشیا آنقدر واقعی هستند که شما می خواهید، پاسخ این مشکل بود.
به گزارش Moneycontrol، در حالی که همه گیری کووید 19 منجر به تلفات چشمگیر جان انسانها در سراسر جهان شد و چالشی بیسابقه برای سلامت عمومی، سیستمهای غذایی و دنیای کار ایجاد کرد، اختلالات اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن ویرانگر است. بیماری همه گیری کووید 19 برخی از روندهای فرهنگی را که باید برای ایجاد فراجهان وجود داشته باشند، سرعت بخشیده است.
Kiran Dommeti، بنیانگذار Asgard DAO، میگوید در حالی که پذیرش متاورس اجتنابناپذیر بود، این بیماری همهگیر جدول زمانی را در میان فرصتهای اجتماعی، آموزشی و اقتصادی تسریع کرد. Asgard یک سازمان غیرمتمرکز مستقل (DAO) راه اندازی کرده است تا متاورز، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) را روی یک پلتفرم قرار دهد.
دومتی در مصاحبه ای با Moneycontrol در مورد آینده متاورس، ظهور شرکت های رمزنگاری و بلاک چین در بحبوحه کووید 19 و آینده گیمیفیکیشن صحبت کرد. گزیده های ویرایش شده:
شما می بینید که متاورس از اینجا به کجا می رود، به خصوص در دنیای پس از همه گیری کووید 19 ؟
همانطور که متاورس توسعه می یابد، موضوع جغرافیا را برای تعامل تجاری پاک می کند. ما شاهد تعداد فزایندهای از شرکتهایی خواهیم بود که در قطار متاورس قرار میگیرند. من فکر می کنم افراد بیشتری شروع به ساختن متاورزهای کوچک خود خواهند کرد و بیشتر به واقعیت تبدیل خواهد شد.
ما در طبقه همکف قطار گروی متاورس هستیم.اگرچه متاورس فیسبوک ممکن است یکی از بزرگترینها در هنگام راهاندازی باشد، اما تعداد زیادی از برندهای معروف دیگر برای ساختن خود به رقابت میپیوندند. با این حال، در حالی که فناوری که از متاورس های فردی پشتیبانی می کند هنوز در حال توسعه است، شرکت هایی که توانایی پرداخت آن را دارند از پلتفرم های بازی آنلاین موجود به عنوان راهی برای ورود استفاده می کنند.
برای مثال نایک قبلاً دنیای مجازی یا متاورس خود را به نام نیکلند راه اندازی کرده است. در پلتفرمی به نام Roblox. Roblox توسط میلیون ها نفر (عمدتاً جوان) در سراسر جهان استفاده می شود که یک آواتار ایجاد می کنند و در یک دنیای سه بعدی تولید شده توسط کاربر تعامل دارند.
بازیکنان می توانند بازی های خود را بسازند و همچنین آیتم های مجازی را بخرند، بفروشند و بسازند که می توان از آنها برای تزئین آواتار خود استفاده کرد. اگر همه اینها جذاب به نظر می رسد، واقعاً همینطور است. بنشینید، استراحت کنید و از سفر لذت ببرید – این سفر تازه شروع شده است!
آیا این همه گیری کووید 19 طولانی مدت ارتباطی با افزایش ناگهانی شرکت های ارزهای دیجیتال و بلاک چین در سراسر جهان داشت یا اجتناب ناپذیر بود؟
پذیرش متاورس اجتناب ناپذیر بود، اما بیماری همه گیر، جدول زمانی را سال ها افزایش داد. فرصت های اجتماعی، آموزشی و اقتصادی فراوان است. اتفاقاً ما به نوعی چنین قدرتی داریم و نیاز ما برای فرار از دنیایی که همهگیر شده است، ما را به سمت یک واقعیت جایگزین عاری از بیماری سوق میدهد.
البته منظورم این است که همه ما برای انجام تقریباً هر چیزی که قابل تصور است، اعم از عجیب و غریب و معمولی، وارد دنیای متاور هستیم. همه گیری کووید 19 ، پذیرش مفهوم آنلاین را تسریع کرده است، خواه آموزش الکترونیکی، جلسات آنلاین، بازیهای آنلاین و حتی متاورس. محدودیتهای سفر تقریباً اکوسیستم فراجهانی را افزایش داده است زیرا راههای جدیدی برای سفر، همکاری و انجام تجارت پیدا میکنیم.
شکی نیست که متاورس به عنوان آینه ای برای زندگی واقعی اجتناب ناپذیر بود، زیرا دوستان و خانواده دائماً به باد پراکنده می شدند زیرا آنها به دنبال مشاغل بهتر، فرصت هایی برای داشتن خانه و اهداف دیگر بودند. رسانههای اجتماعی برای برقراری ارتباط عالی هستند، اما چیزهای زیادی برای دلخواه باقی میگذارند.
دنیای آینهای که در آن چیزها به همان اندازه که شما میخواهید واقعی هستند، قبلاً پاسخ این مشکل بود، اما تا زمانی که سفر ایمن و آسان بود، تنها تعداد کمی از مردم متاورژن را به عنوان یک جایگزین اجتماعی بررسی کردند.
به راحتی می توان دید که چگونه بیماری همه گیری کووید 19، متاورس را در جدول زمانی پذیرش خود به پیش برد، دقیقاً مانند سایر انقلاب های فناوری مستقر، اما رو به رشد، مانند تجارت الکترونیک. تمام دنیا به دنبال راههایی برای استفاده از پلتفرمهای متاورس برای برآوردن نیازهای اجتماعی هستند که در خانه، محل کار و مدرسه نادیده گرفته شدهاند.
این یک فرصت بزرگ برای هر کسی است که سرمایه گذاری هوشمندانه ای را در این جهان های جدید شجاع انجام دهد.
می بینید که دنیای گیمیفیکیشن از اینجا به کجا می رسد؟
چند سال آینده نویدبخش پیشرفت های عظیم در فناوری تلفن همراه است، از جمله در دسترس بودن گسترده 5G در مناطق اصلی شهری. برنامههای خردهفروشی، بهویژه آنهایی که فروشگاههای فیزیکی دارند، به دنبال راههایی برای استفاده از این فناوری پیشرفته برای بازیسازی برنامههای پیشنهادی خود خواهند بود.
از مزایای واقعیت افزوده (AR) میتوان به طور کامل از طریق فناوری 5G استفاده کرد و فرصتهای گیمیفیکیشن هیجانانگیزی را به وجود آورد. در یک سناریو، یک پوشش صفحه AR می تواند به سبک PokemonGo استفاده شود! و خریداران را از طریق یک فروشگاه فیزیکی راهنمایی کنید، جایی که ممکن است تخفیف های پنهان را جستجو کنند یا کوپن جمع آوری کنند.
در مورد دیگر، اپلیکیشنهای مد میتوانند از واقعیت افزوده استفاده کنند تا مشتریان را به صورت مجازی تغییر دهند و به آنها اجازه دهند که لباسها را بدون نیاز به وارد شدن به رختکن، «تست» کنند.
مداخله NFT یک لایه جدید در کلکسیون ها اضافه می کند و با روند متاورس، همه دم کبوتر را به یک دنیای کاملا جدید اضافه می کند. ممکن است گیمیفیکیشن، NFT ها اکنون در یک نقطه قطبی قرار گرفته باشند، اما همه چیز در حال تغییر است – و به سرعت!
دیدگاه شما در مورد مالیات بر سرمایه گذاری های کریپتو توسط هند اما قانونی نکردن آن به عنوان یک مناقصه چیست؟
درک این موضوع که هند مالیاتی را برای ارزهای دیجیتال پیشنهاد کرده است، مشروعیت آن را ثابت می کند، به این معنی که رمزارز فقط حدس و گمان نیست، بلکه چیزی است که مردم می توانند در زندگی روزمره خود از آن استفاده کنند.
Asgard DAO به مرزهای تعیین شده توسط دولت احترام می گذارد و در چارچوب قوانین و مقررات عمل می کند. علاوه بر این، صحبت در مورد ارز دیجیتال بانک مرکزی جدید (CBDC) برای هند، نقش بزرگی در آغاز انقلاب صنعتی چهارم خواهد داشت.
راهاندازی Asgard DAO توکنهای متاورس، مالی غیرمتمرکز و غیرقابل تعویض را زیر یک سقف گرد هم میآورد. چگونه به علاقه مندان به بلاک چین و رمزارز کمک می کند؟
Asgard DAO راه هایی را باز می کند که قبلاً دیده نشده بود. یک بوفه سالم از NFT، DeFi، و متاورس (یا بهتر است بگوییم “MetaFI”) به معنای هیجان بیشتر است. برای علاقه مندان به بلاک چین و کریپتو، دنیای جدیدی از فرصت ها را باز می کند که در آن ما نیازهای نقدینگی آنها را بازی می کنیم. برای گیمرهای سنتی، ما در حال رفع نیازهای بازی آنها هستیم.
Asgard به عنوان یک هم افزایی بین نیازهای انواع مختلف کاربران وجود دارد. چه آنها سرمایه گذار باشند، چه گیمرها، علاقه مندان به ارزهای دیجیتال، جامعه DeFi یا افرادی که به دنبال کشف عمودی جدید از سرگرمی در زندگی خود هستند، آسگارد یک پلتفرم برای همه است.
علاوه بر این، ما تحت حمایت استیبل کوین هستیم، بدون نوسان حتی در بازار نزولی. این تضمین می کند که کاربران Asgard می توانند دنیای جدید دیجیتالی شدن را بدون هیچ گونه نگرانی مرتبط با نوسانات کشف کنند.
در مورد راه اندازی DAO، چشم انداز پشت آن و دلیل نامگذاری آن نسخه 2 به ما بگویید؟
Asgard با چشم انداز ارائه خدمات مالی غیرمتمرکز پیچیده تر ساخته شده است… Asgard DAO می خواهد آزادی مالی را برای جامعه جهانی فراهم کند.
با گسترش روزافزون فضای کریپتو و دیفای، آسگارد نسخه 2 پروتکل خود را با ویژگی ها و عملکردهای پیشرفته راه اندازی کرده است. ما نسخه 2 را در 13 فوریه منتشر کردیم و قبلاً پاسخ شگفت انگیزی از جامعه جهانی خود دریافت کردیم.
الان چقدر تیم بزرگ دارید؟ آیا برنامه ای برای استخدام در آینده نزدیک دارید؟
جامعه ما تیم ما است. توسعه دهندگان اصلی، بازاریابان و محققان از سراسر جهان هستند، اما از آنجایی که ما آرزو داریم بزرگترین DAO باشیم، تک تک اعضای جامعه خود را به عنوان تیم خود در نظر می گیریم.
بیشتر بخوانید: Havas Group شریک The Sandbox در متاورس ۲۰۲۲
دیدگاهتان را بنویسید