تجربه یک روز کاری از زندگی یک متخصص در متاورس
آنتونیا فورستر(Antonia Forster ) از Unity در مورد کار خود با استفاده از AR، VR و هر چیزی که بین آنها استفاده میکند، صحبت میکند که در این مقاله به بخش هایی از صحبت های او میپردازیم.
ما شروع به شنیدن چیزهای زیادی در مورد متاورس و معنای آن برای آینده کرده ایم، از جمله اینکه چگونه ممکن است بر کسب و کار، استخدام و دنیای کار تأثیر بگذارد.
اما واقعاً کار کردن در این فضا چگونه است؟
آنتونیا فورستر یک متخصص فنی واقعیت توسعه یافته (XR) در شرکت توسعه نرم افزار بازی های ویدیویی Unity Technologies است که چندین سال تجربه در توسعه برنامه های XR دارد.
او در صنایع مختلف، از خودرو گرفته تا معماری، ایجاد دمو و ارائه گفتگو با استفاده از XR، AR،VR و همه چیز را در بر می گیرد، کار می کند.
بیشتر بخوانید: افسر ارشد متاورس کیست؟
می توانید یک روز معمولی در کار را برایمان توصیف کنید؟
توصیف یک روز معمولی چالش برانگیز است زیرا آنها بسیار متفاوت از یک روز کاری عادی هستند! من کاملاً از راه دور با ساعات کاری انعطاف پذیر کار می کنم. بیشتر تیم من در ایالات متحده مستقر هستند در حالی که من در بریتانیا هستم. برای مدیریت اختلاف ساعت، معمولاً از ساعت 11 صبح شروع به کار می کنم و تا ساعت 19 به کار ادامه میدهم.
بیشتر روز من صرف توسعه محتوا میشود، خواه استفاده از Unity و C# برای کدنویسی یک دمو فنی، ایجاد محتوای ویدیویی برای کمک به شروعکنندگان جدید با ابزارهای Unity، یا نوشتن یک اسکریپت برای یک وبینار.
قبل از همهگیری بیماری کرونا، نقشی مانند نقش من شامل سفرهای زیاد و سخنرانی در کنفرانسها بود. اما متأسفانه، اکنون کمی این موضوع چالش برانگیز است.
ما از طیف وسیعی از ابزارها از ابزارهای سازمانی مانند Asana برای مدیریت پروژه های خود، Slack و Google Docs برای هماهنگی با یکدیگر استفاده می کنیم.
همه ابزارهای XR Unity تحت مسئولیت من قرار دارند، بنابراین ممکن است یک روز محتوای VR ایجاد کنم و روز دیگر روی یک برنامه موبایل AR کار کنم. من همچنین از Unity و C# برای ایجاد پروژه های خود در خارج از محل کار استفاده می کنم. به عنوان مثال، من اولین موزه واقعیت مجازی LGBTQ+ جهان را ایجاد کردم که به طور رسمی برای جشنواره فیلم ترایبکا در ژوئن 2022 انتخاب شده است.
بیشتر بخوانید: وب 3 انقلاب جدید اینترنت.
روی چه نوع پروژه ای کار می کنید؟
در یونیتی، نقش من ایجاد محتوایی است که به مردم کمک می کند ابزارهای ما را درک کنند و در مورد همه چیزهای مختلفی که آنها را قادر به انجام آنها می کند هیجان زده شوند. به عنوان مثال، برای یک پروژه، من از یک سایت ساخت و ساز واقعی بازدید کردم و از یکی از ابزارهای Unity (VisualLive) استفاده کردم تا مدل مجازی مدل ساختمان را بر روی ساختار فیزیکی واقعی ببینم.
این باعث می شود که تفاوت بین برنامه و واقعیت وجود آن بیشتر مشخص شود که برای جلوگیری از درگیری ها و اشتباهات پرهزینه بسیار مهم است. برای پروژه دیگری، من از VR و ردیابی دستی استفاده کردم تا نشان دهم چگونه شخصی می تواند یک محصول (مثلاً یک ماشین) را در یک نمایشگاه واقعیت مجازی به نمایش بگذارد و سپس با استفاده از ردیابی دست و ردیابی تمام بدن با آن تعامل داشته باشد.
از چه مهارت هایی به صورت روزانه استفاده می کنید؟
مرتبط ترین مهارت برای نقش من، توانایی تجزیه یک مسئله بزرگتر به مراحل کوچک و سپس حل هر مرحله است. واقعاً تمام برنامه نویسی همین است!
علیرغم عنوانم، خودم را خیلی «فنی» نمی دانم. من یک توسعهدهنده نرمافزار کاملاً خودآموخته هستم، و یک یادگیرنده بصری هستم، بنابراین آموزشهای YouTube را بسیار بیشتر از آنچه فکرش را بکنید تماشا میکنم!
یکی دیگر از مهارت های حیاتی، پشتکار است، زیرا VR و AR فناوری های نوظهور و سریعی هستند که دائماً در حال تغییر هستند. اگر یک آموزش را دنبال کنم یا راه حلی را امتحان کنم که آن راه حل جواب ندهد، با این احساس دست و پنجه نرم می کنم که شاید به اندازه کافی خوب نیستم.
اما در واقعیت، این فناوری به قدری تغییر می کند که اگر یک دوره آموزشی شش ماهه باشد، ممکن است در پایان این دوره، محتوای آموزشی آن قدیمی شده باشد!
سخت ترین بخش های روز کاری شما چیست؟
یکی از سخت ترین چالش های روز کاری من انزوا است. من از راه دور کار می کنم و بسیاری از تیم من در منطقه زمانی متفاوتی هستند، بنابراین ما همیشه نمی توانیم چت کنیم. برای غلبه بر آن، مشارکت های اجتماعی خارج از کار را در اولویت قرار می دهم.
وقتی به شدت مشغول پروژههای خودم هستم – مانند موزه LGBTQ+ VR – به فضاهای کار مشترک میروم تا حداقل بتوانم در طول ساعات کاری در اطراف افراد دیگر باشم.
از چه نکاتی برای بهره وری بیشتر در طول روز استفاده میکنید؟
نکته اصلی من برای بهره وری این است که آنچه را که برای شما مفید است پیدا کنید، نه آنچه برای دیگران مفید است، یا اینکه دیگران فکر می کنند باید برای شما مفید باشد!
مثلا من جغد شب هستم! بنابراین، شروع روزم کمی دیرتر و کار کردن در شب، برای من راحت تر است. همچنین به این معنی است که می توانم با تیمم در ایالات متحده همگام سازی زمانی راحت تری را داشته باشم. زمانی را برای بازیهای ویدیویی، پیانو یا ملاقات با دوستانم در شب پیدا نمیکنم، بنابراین در عوض آن، این دسته از برنامه ها را برای صبح ترتیب میدهم و برنامه ریزی میکنم که به من کمک میکند خودم را متقاعد کنم که از رختخواب بلند شوم!
به همین ترتیب، وقتی داشتم کدنویسی را یاد میگرفتم، مردم به من توصیههایی میکردند: «چیزها را بشکن و درستش کن تا ببینم چگونه کار میکند». اما این برای من اضطراب زیادی ایجاد کرد و به خوبی کار نکرد.
درعوض، با روشهای خودم مانند نوشتن آهنگ، کشیدن کارتون و حتی چاپ فیزیکی و چسباندن قطعات کد به دفترچه یادداشت و نوشتن ترجمه انگلیسی زیر آن، یاد گرفتم. به هر حال، کد یک زبان است، بنابراین من با آن به همان شیوه برخورد کردم. آنچه را که برای شما مناسب است پیدا کنید، حتی اگر معمولی نباشد!
کمی از رشد و تکامل برایمان بگویید.
بیشتر بخوانید: وتامرس چیست؟
من این فعالیت را در سال 2020 شروع کردم و در ابتدا شغل من به عنوان شامل سخنرانیهای عمومی و سفر به کنفرانسها بود. البته، این واقعاً ممکن نبود، بنابراین فعالیت من به سمت ایجاد محتوای انواع مختلف وبینارهای آنلاین، ویدیوها، آموزشهای داخلی و نمایشهای فنی برای فعال کردن بازاریابی و فروش، رفته و در این بخش تکامل پیدا کرده است.
در حالی که من واقعاً از صحبت کردن در جمع لذت می برم، کمبود سفر به من فرصت داد تا عمیقاً با ابزار XR Unity آشنا شوم و تخصص فنی خود را تقویت کنم. این فناوری همیشه در حال تغییر است، بنابراین یادگیری و رشد مداوم در این فضا بسیار مهم است. خوشبختانه کنجکاوی و اشتهای سیری ناپذیری برای دانش دارم. من فکر می کنم همه مهندسان این کار را انجام می دهند!
از چه چیزی در این شغل بیشتر لذت می برید؟
من دو چیز مورد علاقه در مورد این کار دارم. اول، خودمختاری. از آنجایی که من درک عمیقی از ابزارها و کاربران و مخاطبان خود دارم، مطمئن هستم که راه حل های خوبی را طراحی و پیشنهاد می کنم که بهترین نیازهای کاربر را برآورده کند.
دوم، فناوری. توانایی ایجاد محتوای VR یا AR مانند جادو است! من می توانم از هیچ، چیزی را تداعی کنم. من می توانم دنیاهای کاملی را بسازم که تنها بر اساس تخیلم بتوانم در آنها قدم بگذارم.
پ.ن: فناوری های AR , VR در دنیای جدید یعنی متاورس بسیار کاربردی هستند و میتوانند تجارب بی نظیری را برای کاربران ایجاد کنند و هرچقدر در این دو فناوری، فرآیند های جدید و البته نوآوری هایی ایجاد شود، میتواند به جذابیت و البته رشد بیش از پیش متاورس نیز کمک کند.
دیدگاهتان را بنویسید