پذیرش متاورس توسط سونی برای ارتباط با گیمرها !
سونی، یکی از بزرگترین شرکت های بازی سازی جهان، متاورس را به عنوان راهی برای ایجاد تجربیات جدید برای بازیکنان بازی های خودش در سراسر جهان پذیرفته است.
این شرکت در نظر دارد از نقاط قوت منحصر به فرد ارائه شده توسط مشاغل مختلف و تخصص خود در فناوری بازی استفاده کند تا تجربیات سرگرمی جدیدی در منطقه متاورس را ایجاد کند. این شرکت بزرگ تولید لوازم الکترونیکی مصرفی مستقر در ژاپن، روز چهارشنبه در بیانیه ای برای نشست استراتژی سالانه خود، به نکات مهمی در این زمینه نیز اشاره داشت.
کنیچیرو یوشیدا، مدیر عامل سونی اشاره کرد که اهمیت متاورس در حال افزایش است و گفت که بخش بازی های این شرکت در حال حاضر مهارت تولید گرافیک، انیمیشن و صدا واقعی را دارد. او همچنین خاطرنشان کرد که فناوریهای موجود در بازی ماشین Gran Turismo آنها، به راحتی میتوانند مجدداً برای متاورس نیز استفاده شوند.
دیگر شرکتهای فناوری بزرگ نیز به شدت روی متاورس سرمایهگذاری کردهاند. چشماندازی آیندهنگر که در آن مصرفکنندگان میتوانند روزی در دنیای مجازی غوطهور بازی، معاشرت و کار کنند. متا، شرکت مادر فیس بوک، بیش از 20 میلیارد دلار در طول سه سال گذشته در پروژه های مرتبط با متاورس سرمایه گذاری کرده است که بخشی از این پول نیز از دست رفته است!
بیشتر بدانید: متاورس چیست؟
اما سونی، برخلاف متا، چندین دهه تجربه در ایجاد تجربیات مجازی از طریق نرم افزار، توسعه سخت افزارهای بازی یا طراحی تراشه های سفارشی دارد. هر سه مورد این قابلیت ها، برای پیروزی در آینده متاورس حیاتی خواهند بود.
مارتین یانگ، تحلیلگر اوپنهایمر موافق است که سونی برتری های بزرگی نسبت به شرکت های فناوری سنتی دیگر دارد. او روز چهارشنبه نوشت: «ما سونی را به دلیل دسترسی عمودی آن از ابزارهای تولید مبتنی بر سختافزار و راهحلهای تولید محتوا، منحصربهفردترین سهام متاورس شناسایی کردیم.
به عنوان مثال، سونی در حال توسعه یک هدست واقعیت مجازی جدید برای کنسول بازی ویدیویی خود به نام PlayStationVR2 است. اگرچه روز رونمایی آن هنوز مشخص نشده است، اما این دستگاه میتواند نقشی کلیدی در ایجاد تجربیات بهتر از نوع متاورس در مقایسه با دستگاههای رقیب Meta Quest VR ایفا کند.
مطالعه بیشتر: متاورس، از هیجان تا ترس!
اما بزرگترین تغییر استراتژیک این شرکت ممکن است همکاری نزدیک آن با سازنده موتور بازی سازی Unreal Epic Games باشد، که به دلیل فعال کردن پیشرفته ترین عناوین بازی صنعت شناخته شده است. ماه گذشته، سونی و KIRKBI، شرکت پشتیبان لگو، هر کدام یک میلیارد دلار در Epic سرمایه گذاری کردند. در آن زمان، تیم سوئینی، مدیر عامل Epic، گفت که این سرمایه گذاری ها کار آنها را در ساخت متاورس سرعت می بخشد.
منبع: barrons
دیدگاهتان را بنویسید