مدارس و دانشگاه ها در متاورس چگونه خواهد بود؟
تا به حال، رونق edtech هند با جلسات ویدئویی آنلاین و درس های از پیش ضبط شده مشخص می شد اما طرفداران کلاس های درس متاورسی چیز دیگری را برنامه ریزی کرده اند!
دهلی نو: اینجا یک محیط یک آب میوه فروشی است. در میان میزها، یک نیرو سفارش میگیرد، به مشتریان خدمات می دهد و صورتحساب آنها را محاسبه می کند.
اما این مغازه، واقعی نیست و تمام کارکنان و مشتریان، فقط آواتارهای مجازی هستند!
بنابراین، اینجا دقیقا چه اتفاقی می افتد؟ به گفته حامیان کلاسهای درس، متاورس کلید واژه جدید در بخش edtech است که میتواند آینده آموزش را به سمت خودش سوق دهد.
حتی این فروشگاه مجازی آبمیوه نیز می تواند محیطی برای درس سود و زیان باشد! آنها می گویند که در یک کلاس متفاوت، دانش آموزان می توانند برای درس پس انداز و مالیات، از یک بازار مجازی خرید کنند تا بتوانند با مفهوم ها تئوری، به صورت عملی آشنا شوند.
متاورس، شبکه ای از جهان های مجازی سه بعدی مشترک است که با آواتارهای افراد مختلف پر شده است. توسط برخی از بزرگان صنعت، این موضوع به عنوان فناوری بزرگ بعدی برای edtech هند توصیف می شود که انتظار می رود تا سال 2032 به یک صنعت 30 میلیارد دلاری تبدیل شود.
تا پیش از این، رونق edtech با جلسات ویدیویی آنلاین و درسهای از پیش ضبطشده مشخص میشد که نهایت تعاملی در این سطح بود که دانشآموزان میتوانستند دستان خود را بالا ببرند و شک و یا سؤال خودشان را را مطرح کنند.
اما با تکنولوژی متاورس، ادگیربخش edtech به دنبال ارائه یک تجربه یی سه بعدی است که در آن، دانش آموزان با آواتارهای مجازی خودشان می در جلسات آموزشی حضور داشته باشند.
در همین راستا، پلتفرم UnfoldU2.0 که مبتنی بر بلاک چین و متاورس را در ماه مارس راه اندازی کرد که گامی بزرگ به سوی هدف خود برای “تحول بزرگ در آموزش” است.
- هفته گذشته، غول آمادگی آزمون Career Launcher از راه اندازی CL Meta، یک متاورس برای دانش آموزان، با کلاس های مجازی، اتاق های مطالعه، بخش های مشاوره شغلی و تحصیلی و یک مرکز خرید مجازی برای دانش آموزان برای خرید محصولات آموزشی خبر داد.
بیشتر بدانید: آیا می توان در متاورس خودرو فروخت؟
یک “مدرسه آنلاین” در بنگالورو به ThePrint گفت که برنامه هایی برای ارائه متاورس به دانش آموزان خود دارد.
متاورس شامل سه عنصر اصلی است: رابط VR (واقعیت مجازی)، مالکیت دیجیتال، و آواتارهای شخصی سازی شده.
اولین بار در رمان «تصادف برفی» نیل استفنسون، نویسنده آمریکایی در سال 1992، اصطلاح «متاورس» در طول همهگیری کووید-19 توسط بازیهای ویدیویی Roblox و Fortnite رایج شد. با راهاندازی پلتفرم اجتماعی VR توسط متا (فیسبوک قبلی) در سال 2021، این موضوع شتاب بیشتری به دست آورد.
گزارشهای تحقیقاتی نشان میدهد که فرصتهای بازار متاورس میتواند تا سال 2024 به 800 میلیارد دلار نیز برسد.
مدیر این شرکت اشاره داشت که: “از آنجایی که این فناوری هنوز در مراحل اولیه خود است، ما هنوز آن را در مقیاس گسترده تر راه اندازی نکرده ایم. با این حال، ما معتقدیم که در حال برداشتن گامی به سوی آینده یادگیری آنلاین هستیم.
دکتر نیراج جین، رئیس بخش،دانشکده هوش مصنوعی و علوم داده در IIT Jodhpur، گفت: «AR و VR فناوری های آینده هستند که نقش مهم و فزایندهای در زمینههای مختلفی از جمله مراقبتهای بهداشتی، تشخیصی، روباتیکو… ایفا میکنند. بازی، تجربه مصرف کننده و هر جای دیگری که به یک تجربه فراگیر نیاز داریم، بستر مناسبی برای استفاده از این دو فناوری به روز است.
مدیر پروژه مدارس متاورسی نیز علامت کرد که دانش آموزان میتوانند تکالیف و پروژههای خود را به توکنهای غیرقابل تعویض (NFT) نیز تبدیل کنند. این موضوع، به آنها اجازه می دهد تا مالکیت انحصاری کار خود را داشته باشند و آنها را قادر می سازد NFT های خود را هر زمان که میخواهند بفروشند.
پرتاپ گفت که از 3000 متقاضی برای برنامه اولیه در سال 2022، تنها 70 نفر پذیرفته شدند. دانش آموزان Invact Metaversity گواهی مدرک دوره ارتقاء مهارت را دریافت خواهند کرد.
یکی دیگر از طرفداران کلاس های درس متاورس، مدرسه 21k مستقر در بنگالورو است، یک مدرسه آنلاین که ادعا می کند 6000 ثبت نام را ظرف دو سال پس از راه اندازی خود ثبت کرده است.
بیشتر بدانید: 2 سهام برتر متاورس، آماده برای یک روند صعودی!
آنها ادعا دارند که توانسته اند با حفظ خط مشی ملی آموزش (NEP)، به دانش آموزان ،انعطاف پذیری بیشتری برای مطالعه را ایجاد کرده اند.
هزینه تحصیل برای یک دانش آموز مجرد برای تحصیل در این مدرسه مجازی تا 60000 روپیه در سال می باشد.
یشوانث راج پی. افزود: «با کمک یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، ما میتوانیم تحلیلی روزانه از عملکرد دانشآموز دریافت کنیم که سطح درس بعدی را که باید به آن ها ارائه شود را تعیین میکند. ما می خواهیم آموزش را در متاورس ایحاد کنیم تا دانش آموزان ما که در نقاط مختلف جهان زندگی می کنند بتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند.
Yeshwanth Raj P. گفت که او و تیمش در تلاش هستند تا بر مشکل “مجموعه های حجیم واقعیت مجازی که در صورت استفاده طولانی مدت می توانند باعث ناراحتی دانش آموزان شوند” غلبه کنند.
ساومیا پاندی 36 ساله، معلم علوم با مدرسه 21K، گفت که ای کاش در کودکی این فرصت را داشت که با فناوری فراگیر در کلاس درس ، مطلب را یاد بگیرد.
Pandey در پاسخ به این سوال که چگونه متاورس می تواند روند edtech را تغییر دهد، گفت که او در حال حاضر از برنامه ای استفاده می کند که دانش آموزان می توانند برای سفر مجازی به هر نقطه از جهان برای یادگیری در مورد موضوعات مختلف استفاده کنند.
او همچنین افزود: «اما ما مشتاقانه منتظر اجرای کتاورس هستیم.
آینده آموزش در متاورس
گوری گوپتا، مدیر بخش edtech در بنیاد غیرانتفاعی Central Square، گفت: متاورس میتواند کلید آزاری دسترسی به آموزش، برای افزایش کیفیت بهره وری آموزش باشد. زمانی که ما از دسترسی به آموزش برای اقشار کم درآمد صحبت می کنیم، دو عامل باید در نظر گرفته شود: هزینه زیرساخت و هزینه نرم افزار ها برای یادگیری.
با توجه به هزینههای نرمافزار یادگیری، شرکتهای انتفاعی edtech ممکن است مدتی طول بکشد تا این نوآوری را به زندگی تحصیلی اقشار کمدرآمد وارد کنند. با این حال، ما نباید نوآوری را که در فضای غیرانتفاعی در جریان است نادیده بگیریم.
گوپتا گفت: به دلیل تأکید NEP بر پذیرش فناوری در بخش آموزش، ما شاهد عرضه زیرساختهای فناوری مرتبط در مدارس دولتی خواهیم بود.
او اضافه کرد که متاورس می تواند تجارب همکاری، یادگیری همتا و همه جانبه را برای فرزندانمان فراهم کند و به ویژه برای کسانی که ممکن است به دلیل محدودیت های مالی دسترسی به آنها برایشان دشوار باشد، مفید واقع شود.
بیشتر بدانید: فوتبال در متاورس چگونه خواهد بود؟
اما پروفسور R. Govinda، معاون سابق دانشگاه ملی برنامه ریزی آموزشی، معتقد است: «فضای edtech مبتنی بر بازار است و فقط با یک جمعیت خاص در ارتباط خواهد بود، بنابراین هرگز نمیتواند مانند گچ و تخته باشد که به یک اندازه و برای همه اقشار در دسترس همگان باشد. فناوری، از لحاظ تاریخی، همیشه خود را به عنوان موضوعی دارای پتانسیل بزرگ معرفی کرده است، اما در واقع این موضوع کمی متفاوت است
.
گوویندا به ThePrint گفت: این اتفاق تا زمانی ادامه خواهد داشت که همه به طور یکسان به فناوری دسترسی داشته باشند.
با این حال، او گفت، این نکته من، این واقعیت را از بین نمی برد که یادگیری سه بعدی یا متاورس، پتانسیل فوق العاده ای برای یادگیری دارد”. وی افزود: «اگر مفاهیم علوم در آموزش عالی به این شیوه سمعی و بصری آموزش داده شود، دانش آموزان دستاوردهای زیادی نیز خواهند داشت.»
منبع:
https://theprint.in/
دیدگاهتان را بنویسید