تاثیر متاورس بر تصمیمات خرید مصرف کنندگان
تأثیر واقعیت مجازی، و همچنین متاورس به عنوان یک کانال ارائه، در مراحل اولیه خود است، اما ممکن است در حال حاضر بر روشی که سازمان ها و فروشندگان برای استراتژی های خود برنامه ریزی می کنند، تأثیر بگذارد.
بر اساس یک گزارش تحقیقات جامع مصرف کننده توسط PwC که در اوایل این هفته منتشر شد و بیش از 9000 شرکت کننده در آن شرکت داشتند، 32 درصد از مصرف کنندگان گفتند که در شش ماه گذشته از واقعیت مجازی استفاده کرده اند.
از این درصد، بیشترین آمار مربوط به چین با 56 درصد، پس از آن هند با 46 درصد و قطر با 45 درصد بوده است.
علاوه بر موارد فوق، 39 درصد از هزاره ها و گروه های Gen-Z، دو جمعیت مورد علاقه فروشندگان و شرکت های بازاریابی، گفتند که در این مدت از فناوری واقعیت مجازی استفاده کرده اند.
تقریباً نیمی از این افراد (51 درصد) از واقعیت مجازی برای بازی، تماشای فیلم یا سریال تلویزیونی یا پیوستن به دنیای مجازی استفاده میکنند.
نکته مهم این است که تقریباً یک سوم (32 درصد) از همه کاربران واقعیت مجازی گفتند که محصولات را پس از اینکه فرصتی برای آزمایش یا مشاهده آنها در فروشگاه ها با استفاده از واقعیت مجازی داشتند، محصولات را خریداری کردند.
بیشتر بدانید: 3 مسئله کلیدی در کسب درآمد از متاورس
علاوه بر این، از هر ده نفر دو نفر (19 درصد) گفتند که از واقعیت مجازی برای خرید کالاهای لوکس یا گرانقیمت استفاده میکنند.
مهمتر از آن، 45 درصد از شرکت کنندگان گفتند که انتظار دارند مقدار پولی را که از طریق واقعیت مجازی خرج می کنند در شش دسته مجزا افزایش دهند.
در مورد توجه به خرید، عوامل حاکمیتی (41 درصد) و اجتماعی (40 درصد) و تعهد زیست محیطی شرکت (30 درصد) است.
این مطالعه اشاره کرد که برای اعتماد مصرف کنندگان به یک برند، آنها به شدت رفتار خود را در مورد امنیت داده ها و نحوه رفتار آنها با مشتری ارزیابی می کنند.
همچنین نوشت: «حفاظت از دادههای شخصی از نظر تأثیرگذاری بر اعتماد به برند، تا حد زیادی در رتبه اول دغدغه های کاربران قرار دارد (توسط 58 درصد از پاسخدهندگان)
منبع:
دیدگاهتان را بنویسید