ارزش متاورس تا سال 2030 به 5 تریلیون دلار خواهد رسید.
گزارش McKinsey & Company بیان با استناد به آمار، اینگونه مینویسید که متاورس، تا سال 2030 می تواند یک صنعت 5 تریلیون دلاری باشد.
McKinsey & Company، یک شرکت مشاوره مدیریت جهانی، در گزارش اخیر خود با نام “جاده ای برای تغییر ایجاد ارزش در متاورس” که در ژوئن 2022 راه اندازی شد، فاش کرد که ارزش متاورس تا سال 2030 به 5 تریلیون دلار می رسد.
این گزارش همچنین خاطرنشان کرد که جستجوهای جهانی گوگل در زمینه “متاورس” در سال گذشته به میزان 7200 درصد افزایش یافته و پلتفرم بازی آنلاین متاورسی Roblox نیز طبق گزارشها به بیش از 55 میلیون کاربر فعال روزانه در فوریه 2022 رسیده است.
در این گزارش آمده است: “متا، سرمایه ای بیش از 10 میلیارد دلار را به بخش آزمایشگاه های خود که در زمینه سخت افزارهای مرتبط با متاورس مانند عینک های واقعیت مجازی می سازد، اختصاص داده است. مایکروسافت نیز اعلام کرد که خرید 69 میلیارد دلاری شرکت بازی سازی Activision Blizzard بلوک های سازنده متاورس را برای این شرکت فراهم می کند.”
این شرکت، در توضیح تخمین 5 تریلیون دلاری برای متاورس تا سال 2030، اضافه کرد که عوامل مختلف ارزش اقتصادی، میزان استفاده از متاورس را به طور تصاعدی افزایش می دهد، زیرا جذابیت آن شامل سه پارامتر اصلی جنسیت، جغرافیا و نسل ها خواهد بود.
بنابراین آنها معتقدند که مصرف کنندگان آماده هستند برای دارایی های دیجیتال هزینه کنند (و در حال حاضر این کار را تا حدودی انجام می دهند). مردم آماده پذیرش فناوری های جدید هستند.
بیشتر بدانید:تاثیر متاورس بر آموزش و پرورش!
Irene-Marie Seelig: «رفتار مصرفکننده تا حد زیادی به سمت پذیرش شخصیتهای دیجیتال تغییر کرده است، با این حال بسیاری از برندها هنوز راهحلی برای این موضوع ارائه نکردهاند. این موضوع، یک مسیر مدل درآمدی کاملاً جدید را برای برندهای باز میکند که میتوانند داراییهای خود را به صورت دیجیتالی مانند پوشاک را عرضه کنند.»
این گزارش اشاره کرد که دو سوم مصرف کنندگانی که متاورس را تجربه کرده اند، دریافتند که 80 درصد از تجربیات مجازی، به سمت ارتباطات مشترک با دوستان و خانواده میرود، 63 درصد از افراد جلسات کاری مجازی را ترجیح می دهند و 59 درصد از افراد، از جلسات آموزش مجازی بیشتر از جلسات حضوری لذت می برند و در این زمینه از متاورس استفاده میکنند. علاوه بر این، آنها همچنین دریافتند که 62 درصد از کسانی که از متاورس استفاده میکنند، در یک یا چند تجربه مجازی برندهای مختلف حاضر در متاورس شرکت کردهاند، که این موضوع نیز نشاندهنده فرصتی برای شرکتها، برای پیگیری و فعالیت جدی تر در این فضا خواهد بود.
منبع:
دیدگاهتان را بنویسید